Malaysia tanah Airku

Malaysia tanah Airku
Jalur gemilang

Monday, July 20, 2009

Fw: Siapa yang ikut islam....

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.






Islam dipolitikan oleh Pas....nizar apa bikin dia ahli umno ker....? So sapa yang tak ikut islam

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

  1. 1. Saya menafikan bahawa gambar dan majlis yang didakwa sebagai majlis berkabung bagi memperingati kematian Teoh Beng Huat seperti didakwa pihak diatas. Gambar tersebut dan upucara menyalakan lilin adalah semasa sesi Sidang Media pada jam 11.00pagi 17 July , bertempat di wisma DAP Ipoh. Sidang Media tersebut dianjurkan oleh Skretariat Pakatan Rakyat yang dihadiri oleh sekitar 20 ADUN PR dan pimpinan tertinggi parti.

    2. Memegang lilin dan Colok bagi orang cina adalah budaya nenek moyang yang sudah turun temurun diamalkan. Kebetulan saya adalah bekas penganut agama Buddha selama 22 tahun sebelum memeluk Islam, saya ingin jelaskan bahawa menyalakan lilin adalah budaya yang diamalkan oleh bangsa kami turun temurun malah ia menjadi amalan kepada penganut Islam di negara China. Sebab itulah jika kita berkunjung dimana-mana mesjid di China kita pasti akan dapat membeli colok yang dijual dimesjid.

    Semasa sembahyang hari raya puasa atau haji, jangan terkejut bila kita menyaksikan kumpulan Imam dan Persatuan Islam serta AJK Mesjid berbaris masuk ke dalam mesjid dengan memegang colok yang dinyalakan sambil mengalunkan takbir hari raya, dan sebelum melangkah masuh ke dewan sembahyang colok itu ditinggalkan diluar (saya ada koleksi gambar mengenai upucara ini).

    3. Kami sama-sama memegang lilin sebagai menghormati acara selingan yang diadakan dalam sidang media itu dan bukannya bertafakkur seperti yang diminta. Sebelum ini sudah sekian banyak teman bukan muslim yang menghormati upucara membaca doa dan pelbagai majlis.

    ReplyDelete
  2. Seperti yang mana saya janjikan .... saya akan menyiarkan respon diatas... walau bagaimanapun adaer berberapa isu yang perlu dijawab:

    Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

    Katakanlah (wahai Muhammad): Wahai orang-orang kafir! (1) Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. (2) Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah. (3) Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat. (4) Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat. (5) Bagi kamu agama kamu dan bagiku agamaku. / (6)

    Surah Al Kafiroon.

    2 Sekiranya apa yang saudara katakan itu adalah di negara cina maka.. ada beberapa fakta yang harus saudara pikir kan..

    adakah sekarang kita berada di negara china.?
    Apakah hukumnya orang lelaki memakai suabng di telinga. atau barang kemas..?

    Apakah hukumnya kalau kita berlakun sebagai pengganut ugama lain yang dan membuta ritual seperti mereka?

    Adakah perlu kita mengikut amalan yang bertentangan dengan kaedahnya?

    Adakah kita perlu mengikut apa yang mereka lakukan.?

    Itu sahaja..buat masa ini ..Sekiranya anda orang yang jujur boleh lah tanya dengan orang bijak pandai yang tidak berpolitik seperti Dr. Maza, Hassan Din Al Hafiz, Harussani Zakaria.. itu adalah ulamak yang berlajar ..dalam agama islam.. dan tidak menggunakan agama islam untuk berpolitik....

    sekian terima kasih ... kalo saya salah harap tuan dapat betulkan... setelah bertanya dengan alim ulamak yang sejati.. bukan kepartian

    assalammualaikum, saya mendoakan agar tuan akan dirahmati dan diberkati Allah s.w.t

    ReplyDelete