Malaysia tanah Airku

Malaysia tanah Airku
Jalur gemilang

Friday, March 27, 2009

PAU 2009

Assalammualaikum w.b.t,
disertakan email daripada pembaca

Pemilihan Agung Umno 2009 telah selesai dijalankan ...
Sekarang adalah masanya untuk kita kembali bertaut.. bersatu... bagi menghadapi lawan...diluar UMNO dan Barisan National.

seperti mana kata YAB Dato Seri Najib Tun Razak bahawa yang menang tidak menang semua dan yang kalah tidak kalah semua..

Kepada Dato Seri Sharizat Abd Jalil dan Saf pimpinannya yang baru saya ucapkan tahniah. Kepada Ketua Puteri Juga begitu....

Kepada Pemuda UMNO saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan tahniah kepada ketiga-tiga calon.... dan juga tahniah juga kepada Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang baru .,Saudara YB Khairy Jammaluddin. Tahniah sekali lagi.

Bagi saya ahli UMNO yang kerdil ini saya amat berharap agar Pemuda UMNO akan kembali kuat selepas ini.... Usahlah kita terlalu taksub dengan sesetengah pemimpin... terimalah hakikat qada -qadar dan juga hakikat bahawa kita semua adalah ahli kepada parti yang paling berjasa di Malaysia ini.

Saya bukanlah penyokong kepada mana-mana pihak... namun jauh disudut hati saya saya amat berharap agar UMNO akan kembali menjadi parti yang dominan dan relevan...apaguna kalo kita berkempen dengan hebat didalam PAU 2009 tapi kta kalah dalam semua PRK atau PRU....

Kita janganlah berperang sesama sendiri kerana sekiranya berlaku kitalah yang menjatuh Parti yang kita sanjungi dan sayangi ini.....apa guna kalo kita saling mendedahkan keburukan masing-masing dan akhirnya pihak pembangkang akan gunaknya untuk menentang kita.

kadang Kadang saya berasa sedih apabila kita bertanding kita berkempen dengan menggunakan kaedah kaedah yang amat menjatuhkan maruah....apakah ahli umno ini sudah tidak mempunyai rasa sayang , hormat dan kasih sesama sendiri.. dimana semangat setiakawan dan kejujuran yang telah disemai dan dipupuk puluhan tahun lalu.......adakah kita semakin hilang fokus didalam arus pemodenan dan globalisasi..
apakah erti melayu itu.....hayatilah, apakah dengan pepecahan yang berlaku akan memberi kemenagan yang lebih besar dan kemenangan kepada parti...?

pk..pk..kanlah....

Yang Benar
Mohd Khairul Idzwan Mohd Saad

*ini adalah pendapat peribadi penulis.

No comments:

Post a Comment