Malaysia tanah Airku

Malaysia tanah Airku
Jalur gemilang

Tuesday, March 3, 2009

Allahuakbar! ALLAHHUAKBAR!!! ALLAHHUAKBAR!!!

Isunya ialah menyamakan Allah sebagai Tuhan Bapa - itu pun tak faham lagi ker?

Walhal mereka belajar agama tetapi bodoh tak senonoh, bebal segempal dan bingung senyonyong untuk fahami isu di hadapan mata. Isunya ialah apa tuan-tuan? Isunya ialah nak menyamakan Allah sebagai Tuhan Bapa! Itu salah atau tidak tuan-tuan? Salah atau tidak tuan-tuan? Salah cikgu. Allah Tuhan Yang Satu. Tuhan Kita Adalah Allah. Tuhan Mereka entah apa nama pun tak tahulah, entah macam-macam nama mereka berikan pada Tuhan Mereka, sebab mereka tidak beriman dengan Allah Tuhan Yang Satu.

"Katakanlah Allah itu Tuhan Yang Satu. Allah adalah Tuhan yang semuanya bergantung kepada Allah. Allah tiada beranak dan tiada pula diperanakkan. (Tiada Tuhan Bapa dan Tiada Tuhan Anak). Dan tidak ada satupun yang setara dengan Allah."

Tuhan Bapa yang dipercayai oleh Kristian itu Bukanlah Allah. Jadi apa hak? Apa hak! Apa Hak! Mereka nak mendakwa nama Tuhan Bapa mereka itu Allah. Itu salah! Salah itu! Tak betul itu! Nik Aziz salah! Ulama'kah begitu? Ulama'kah dia? hanya Allah Yang Tahu!Orang Yahudi Tahu Allah itu Tuhan Yang satu tetapi mereka TIDAK beriman dengannya. Kerana itu mereka dipanggil AlMaghduub. Manakala Orang Kristian tak tahupun Allah itu Tuhan Yang satu. Mereka Hanya Tahu Tuhan itu ada Tuhan Bapa, Tuhan Roh Suci dan Tuhan Anak.

"WAHAI ORANG-ORANG KAFIR! AKU TIDAK SEMBAH APA YANG KAMU SEMBAH! DAN KAMU BUKAN PENYEMBAH TUHAN YANG AKU SEMBAH! DAN AKU TIDAK PERNAH MENJADI PENYEMBAH APA YANG KAMU SEMBAH! DAN KAMU TIDAK PERNAH (PULA) MENJADI PENYEMBAH TUHAN YANG AKU SEMBAH! "UNTUKMULAH AGAMAMU! DAN UNTUKKULAH AGAMAKU!"

Yang mereka nak cetakkan di dalam suratkabo mereka itu apa dia tuan-tuan? Di setiap istilah Tuhan Bapa mereka nak menamakannya sebagai Allah. Takkan bebal nak faham apa muslihat mereka. Takkan bodoh nak ketahui. Takkanlah sampai bingung dungu! Aduhai... Manusia yang bertuhankan kuasa dan politik beginilah. Semua jadi asalkan nafsu mereka memberahi. Noktah!

sumber dipetik dari http://perakbangkit.blogspot.com

1 comment:

  1. apa nak jadi lah sekarang..

    cuba tanya mereka ada ke dalam bible kalimah Allah ?

    adakah Allah mereka tuhan Esa atau tuhan ada Tiga ?

    ReplyDelete