Malaysia tanah Airku

Malaysia tanah Airku
Jalur gemilang

Sunday, January 25, 2009

Nak DermA IKUT PERATURAN.

Assalammualaikum,

saya terpanggil nak ulas sedikit mengenai isu derma.....kalid-kalid.... ko ni kata ahli korporat takkan lah ko tak tahu peraturan,...... adakah ini yang diajar oleh booss ko .... "matlamat menghalalkan cara" saya rasa semua orang tahu pasal tuuuu... kejap ko cakap tak suruh kejap ko ngaku... cuba cakap beetol- betollll..opssss aku lupa lak nak tanya rakyat ko kat ijok tu semua kaya-raya ker...... aku rasa ramai lagi yang susah..... kalo ko tak ikut sangat cakap budak ko tu mesti ko ni pandai.... tapi tulah kekadang aku konpius cam ner ko boleh jadi CEO sharikat GLC....pastu yang aku heran UMNO berani nak reform panggil SPRM... ko tak panggill ker.... nak bersihkan parti ko... den jentera ko... ke kotakut ko pun ke "dalam sekali"

Entahlah bila kau baca manifesto ...... perjanjian yang korang buat semasa PRU12 dulu aku tertanya-tanya kroang ni ikhlas ker ... nak berkhidmat untuk rakyat....tu baru lembu..... belum kira lagi yang lain-lain...... toyota camry tu pun aku rasa mesti ko ingat tu sedekahjugakan...... yerlah rakyat sedekahkannn kat exco......

kalo dalam islam ...... orang yang memungkiri janji tu aper.... yer... kawan ko kat penang tu dah kata nak ikut pemerintahan Umar abdul aziz... ko rasa okay ker.....aku rasa ko pun kena ikut..... pasala dia cina pun ada cita-cita tu ko ..... apa yang ko ikut.....

tak abis abis ... kalo ko kater staf kerajaan tak boleh dipercayai pasal tu ler DSKt dapat dokument tu .....ko silap... sebenarnya staf tu meronta-ronta pasal dia tahu benda tu salah..... ko nak derma ko punya pasal la yang ko suruh syarikat tu derma kenapa..... tu la ikut lagi cakap budak baru setahun jagung tu,,......

ke ko dah tak der duit..... bang nuar dah sapu... eehhh tidak lah ko kat bendahari PKR.... takkan ko takder duit...//// atau ko kedekut..nak bagi harta ko.... so kosuruh orang bagi nama ko amik... sama lah cam dulu-dulu... kko kata ko hebat kat guthrie tu ... tapi bukan ko yang buat kerja staf koooo.. tapi ko hang cakap hang yang teror......
..


klahh... aku blah dulu,,.. terima kasih kat Wacana Pemuda Umno Dun Sungai Pinang... kalo disiarkan artikel yang tak seberapa ini.......

budak ijok...

No comments:

Post a Comment