Malaysia tanah Airku

Malaysia tanah Airku
Jalur gemilang

Thursday, August 6, 2009

PAS keener Tipu Lagi

Sebelum memenangi PRU 12.banyak yang telah dijanji kan oleh pakatan haram ini... walau bagaimanapun.. apa yang kita lihat makin hari makin .teruk...

1) Tentu saudara semua masih ingat akan Setiusaha PKR Selangor.. pada hari sambutan 100 hari PKR memerintah.

2) Saya rasa rakyat masih lagi ingat ketika Selat kelang Dilanda Ribut… apa yang di katakan oleh MB Selangor Ialah “lawatan ke sana membazir”

3) Kemudia Isu Saiful Bukhari. Apa kah bodohnya .. ni kes Saipul ngan Anwaq..awat hangpa sebok sangat.

4) Islam makin dipermainkan… mula-mula ada isu Babi, kemudian JK masjid.. pastu di Port Klang, budak dihalau keluar dari Surau yang dijadikan sekolah KAFA, dulu masa BN yang “kejam ni memerintah” takder pun Tadika PASTI ditutup. Lah ni Macam Beruk Dapat Bunga.

5) Pastu ada YB yang tak mahu pakai songkok kat Dewan Undangn Negeri. Nasib Baik Dah Mintak Maaf

6) Dalam masa yang sekarang ni dah kecoh pulak pasal rasuah.. dulu cakap telus sekarang kata rasuah. PAS pulak semakin jadik boneka, Kita LIhat bagai mana Di Kedah, Pastu Selangor… Isu Arak, makin berleluasa, pegawai yang merampas telah dipaksa untuk melakukan “kecurangan “dalam amanah yang dipegang supaya memulangkan balik arak yang dirampas.

7) Pusat Perjudian dan Spa semakin banyak berniaga secara halal.

8) Samseng dan kongsi gelap makin bermaharajalela. Katanya kat PUChong pun Makin banyak orang Aplly kerjer GRO.

9) Rakyat Selangor makin tak terbela, Ibu tunggal dipaksa bayar sewa yang tinggi, Sampah sarap makin tak terkutip. Dirumah saya pun dah berapa hari tak kutip sampah. Lebih-lebih lagi di Kawasan Speaker DUN.

10) Yang bestnya lagi Exco PKR kat sementa dah Rembat RM300,000.00lebih dan sekarang keener sisat kat SPRM takut nanti ada lagi yang lompat bangunan plak.

11) Pernah dulu selepas menang di Ijok, Seorang YB disana di Dewan Bukit Badong ada menjanjikan pendapatan Bulanan Belia di Sana akan dapat gaji minimum RM2000.00 sebulan dengan syarat pergi kursus yang disediakan.. tetapi akhirnya keluar pulak berita di Utusan , Peragut Terpaksa meragut untuk carik kerja diKL

12) Sekarang ni pula sibuk dengan Inkues TBH.. Berapa ramai dah orang jatuh bangunan takder pun nak bukan Suruhanjaya Diraja tapi tengok lah sekarang Bukan setak Suruhanyjaya ada Inkues lagi. Hadiah dari BN yang kejam.

13) PAS apa boleh buat.. baru cakap sikit dah keener tarik telur.. tu ler asyik sangat nak jadi pengerusi Forum kat dalam masjid… last .last rupanya umat islam diluar makin tersepit.

14) Kita lihat sekarang bagaimana isu menggunakan nama Allah s.w.t, Ahli Parlimen Shah Alam dengan bangganya membuat syarahan agama di gereja kata boleh pakai nama Allah oleh orang Kristian. Nasib baik ada orang tegur kat Parlimen. Tidakkah Satu hari nanti sekiranya perkara ini dibenarkan akan menyebabkan anak-anak kita konpius. Cuba renungkan firman Allah s.w.t;

15) "[1]Katakanlah (wahai Muhammad): "Hai orang-orang kafir! [2]"Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. [3]"Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah. [4]"Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat. [5]"Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat. [6]"Bagi kamu ugama kamu, dan bagiku ugamaku". Al Kafirun (ayat 1-6)

16) Takkan tak paham-paham lagi. PAS sebenarya digula-gulakan dan diperlatkan oleh DAP dan PKR.. Kalo tak caya saya nak Tanya.. kenapa bila Masa anwaq ditangkap depa ni tak masuk PKR, tapi depa join ngan PAS sebab Anwar nak memiliki PAS andaikata PKR tergolek dok.

17) Kebanyakan YB PaS Apabila bersuara lantang sikit terus ..memcilkan diri selepas disound oleh DAP.Lihat di Kedah..Siap boleh ugut keluar Pakatan Lagi..masa tu datanglah USTAZ LIM KIT Siang kasi settle. La ni pun berlaku di Selangor.. Bila YB Datuk Hassan Ali melenting.. pastu MB Selangor ckp… “shut up” maka dengan petahnya dier bercakap “no isu,no isu” INilah dia Negara Berkebajikan

No comments:

Post a Comment